Boklansering, Fraasikirja, Norsk-kvensk frasebok

Boklansering Torsdag 15.12. - kl 19:00

Velkommen til boklansering!

Sie olet makeo ko hilla! Du e søt som multebær!

Boklansering, Fraasikirja, Norsk-kvensk frasebok!!! Vakre fraser, sjekketriks, praktisk kvensk og mye mer finner du i Kvenungdommens nye frasebok som lanseres på museet 15. desember. Hva må til for å holde et språk i live? Blant annet må nye ord skapes. Her får du ordene kvensk ungdom trenger i dag, både gamle og nyskapte. 80 sider med ulike kategorier til hverdag og fest, og ikke minst flotte illustrasjoner.

Perfekt å ha i veska eller lomma og nydelig julegave til alle som er nysgjerrig og har lyst å lære kvensk. Under lanseringa vil Ruija Forlag ved Trygg Jakola og Kvenungdommen selv presentere boka. Vi får hilsninger, kulturinnslag og enkel severing. Utstillinga Tuulessa er også åpen denne kvelden. Inngang gratis.

Tervetuulema, velkommen enten du kan litt eller mye kvensk eller «En ymmärä et kvekk!», «Jeg forstår ikke et kvekk!»