Duodjikurs med Jorunn Løkvold

Workshop Lørdag 24.8. - kl 13:00 til kl 17:00

Vi tilbyr et et håndverkskurs i duodji ​i forbindelsen med utstillingen Following Arctic Fashion. Kursholder er Jorunn Løkvold, som for tiden er håndverksstipendiat. Hun har egen bedrift Sáve design, hvor hun syr samiske kofter, og hun har fagbrev i koftesøm, med tittel Tekstilduojár.

Velkommen til gratis håndverkskurs i duodji.

Alle deltagere vil få lære å lage sin egen kort-mappe i skinn med kråkesølvdekor.

Kursholder Jorunn er 48 år, født og oppvokst i den sjøsamiske bygda Manndalen i Kåfjord kommune. Hun har vært med på å starte Riddu Riddu festivalen og har jobbet mye med kulturformidling siden 19 års alderen. Hun holder duodjikurs for voksne og barn, har grunnutdanning som førskolelærer og har jobbet mange år i barnehage. Jorunn har også jobbet med samisk språkopplæring i barnehage og gjennomført flere språkprosjekter rettet mot barn.

Vi tilbyr også enkel servering under kurset, som finner sted inne i utstillingen Following Arctic Fashion, ved Alta Museum.

Kurset er nå fullbooket.