Lunsjkonsert: Ensemble Noor & Cecilie Løken

Konsert Lørdag 14.9. - kl 13:00

Billettsalg i døra - kr. 100,-
Familiebillett (2 voksne + 2 barn): kr. 200,-

Velkommen til en ny sesong av vår populære lunsjkonsertserie!

Vi åpner høstsesongen med Ensemble Noor, Scene Finnmarks klassiske kammermusikkgruppe, som inviterer til en hyggelig stund på museet med et program sammen med den anerkjente norske fløytisten Cecilie Løken!

I tillegg skal elever fra kulturskolen i Alta spille sammen med Løken på denne konserten! De møter Cecilie i forkant til en liten workshop, og sammen framfører de det de har forberedt i felleskap.

Cecilie Løken Hesselberg studerte ved Norges Musikkhøgskole og The Royal Academy of Music i London, og hun har vært solist med bl.a. Rotterdam Philharmonic Orchestra, Mahler Chamber Orchestra, Kungliga Stockholm Filharmoniske Orkester, Sveriges Radios Symfoniorkester, KORK, Zurich Opera og Det Norske Kammerorkester. I 2016 ble hun nominert til Spellemannspris i kategorien Årets Klassiske. I 2015 grunnla hun organisasjonen Röda Hjärtat og har gjort utallige reiser til Hellas for å jobbe frivillig for mennesker på flukt fra krig, og i 2016 mottok hun Aurora Music Award for sitt arbeid for flyktninger. Cecilie har også skrevet og regissert mange forestilinger for barn, og har blitt engasjert over hele verden som foredragsholder og inspirator.

Ensemble Noor er Scene Finnmarks klassiske kammermusikkgruppe med base i Alta, som består av Ingrid Marie Willassen (fiolin), Agnieszka Orlowska (bratsj), Nikolay Girunyan (cello) og Nils Anders Mortensen (piano). På denne produksjonen erstattes sistnevnte med pianisten Else Bø. Hun har sin utdanning fra NTNU, Musikkonservatoriet, Royal College of Music i London og Concervatoire de Musique de Genève. Hun har også pedagogisk utdanning fra Norges Musikkhøgskole. Hun er aktiv både som kammermusiker og som solopianist og har jobbet med flere kor, sangere og instrumentalister og har spilt ved en rekke festivaler. Siden høsten 2002 har Bø vært engasjert som akkompagnatør og lærer ved NTNU, Musikkonservatoriet.

Arrangør: SceneFinnmark